سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش فراگیرید ؛ چرا که در تنهایی، همدم و در غربت، همره و در خلوت، هم صحبت است . [امام علی علیه السلام]
دنیای فوتبال
درباره



دنیای فوتبال


احمد جزیکی
سلام دوستان عزیز متشکرم از بازدید شما. احمد جزیکی
رنگرز شاهد اتفاقات بین من و کازان بود/دوباره به اروپا بازمی‌گردم
حقیقی: به خاطر جام‌جهانی به پرسپولیس بازگشتم/به دنبال کاپیتانی و شماره یک نیستم

دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس گفت:‌ امسال سال مهمی در فوتبال ایران است و برای کمک به ایران در جام‌جهانی به پرسپولیس بازگشتم.

خبرگزاری فارس: حقیقی: به خاطر جام‌جهانی به پرسپولیس بازگشتم/به دنبال کاپیتانی و شماره یک نیستم

 

مهدی نفر- به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پس از حرف و حدیث‌های فراوان بالاخره علیرضا حقیقی با عقد قراردادی به مدت نیم‌فصل به صورت بازیکن قرضی از روبین کازان روسیه به پرسپولیس پیوست.وی پس از بازگشت به ایران به سؤالات خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس پاسخ داد:

فارس: چه اتفاقی افتاد که به پرسپولیس برگشتی؟

 

پس از اینکه یک فصل بسیار خوب را در روبین کازان داشتم و تجربه بسیار خوبی را در کنار بزرگان روسیه کسب کردم دوست داشتم بازی کنم و حتی چند بار درباره این موضوع با توجه به سن و سالی که داشتم با سرمربی تیم صحبت کردم که آنها هم با نظر من موافق بودند.

فارس: یعنی قرار شد به فوتبال ایران بازگردی؟

قرار بود اول به اروپا بروم و به صورت قرضی یک سال در آن تیم بازی کنم چند پیشنهاد خوب از کشورهایی مثل آذربایجان که تیم صدرنشین بود و همچنین بلژیک، ترکیه و هلند داشتم ولی راستش را بخواهید به توافق نهایی نرسیدم و بهتر از همه دیدم که به پرسپولیس بیایم.

فارس:‌ روبینی‌ها موفق بودند؟

بله، اگر آنها موافق نبودند الان من در پرسپولیس نبودم. در سفری که دایی و رویانیان به روسیه داشتند با مسئولان روبین حرف زدند آنجا هم سرمربی تیم گفت که اولویت اول علی اروپا است ولی نشد. خیلی فکر کردم که بالاخره تصمیم نهایی‌ام را گرفتم.

فارس:‌ پس این تصمیم خودت بود؟

بله، به خانه خودم که 12 سال در آن توپ زدم، برگشتم. از کودکی در پرسپولیس بزرگ شدم افتخار کسب کردم و سرد و گرمش را چشیده‌ام. احساس راحتی می‌کنم و می‌خواهم یک سال تجربه‌ام را در اختیار تیم محبوبم بگذارم تجربه‌ای که واقعاً گرانبها بود.

فارس:دایی و یا رویانیان برای بازگشتت شرطی داشتند؟

هر دو عزیز به من لطف داشتند و پس از توافقات به صورت قرضی آمده‌ام. بالاخره مدیریت و سرمربی تیم باید یک بازیکن را بخواهند تا او به تیم مورد نظر بپیوندد، من همین جا از هر دو عزیز تشکر ویژه می‌کنم.

فارس:‌ پس بعید است دیگر به اروپا برگردی؟

این چه حرفی است من قرضی آمده‌ام و صد درصد مطمئن باشید به اروپا و روبین‌ کازان برمی‌گردم و مشکلی هم بابت این موضوع نیست. من دوست دارم در فوتبال اروپا به موفقیت برسم اما امسال کمی شرایط فرق داشت و من باید بازی می‌کردم.

 

 

فارس: به خاطر حضور در جام جهانی؟

بله، راستش را بخواهید، حضورم در پرسپولیس ارزش دست و پنجه نرم کردن با دروازه‌بانان خوب روبین کازان را داشت. این تصمیم من به جام جهانی ربط داشت بالاخره سال مهمی فوتبال ایران در پیش دارد و باید بازی کنم تا در جام جهانی بتوانم به تیم ملی کشورم کمک کنم.

فارس:‌ با آمدنت قطعاً به دنبال شماره 1 هم هستی؟

صد درصد، من آمد‌ه‌ام در پرسپولیس بازی کنم و از هیچ تلاشی هم دریغ نمی‌کنم. به تیمی آمدم که به این تیم مدیون هستم و ان‌شاءالله بتوانم با جلب رضایت کادر فنی درون دروازه پرسپولیس هرچه سریعتر بایستم. باور کنید برای این موضوع بی‌تابی می‌‌کنم اما مطمئن باشید از چیزی ترسی ندارم و آنقدر مطمئن هستم با قدرت می‌گویم که به هدفم می‌رسم.

فارس:‌ برخوردها با تو بعد از آمدنت کمی سنگین نبود؟

خیر، همه به من لطف داشتند. از رأس کادر فنی یعنی علی دایی گرفته تا باقری، منافی، غلامپور و افراد دیگر. من با شناخت به پرسپولیس آمدم و اصلاً به خانه خودم برگشتم به هواداران قول داده بودم که برمی‌گردم اما فکر نمی‌کردم اینقدر زود باشد ولی برگشتم. من با اکثر این بازیکنان هم بازی بودم و حتی بازیکنان جدید هم به من لطف داشتند.

فارس:‌ راستی کازانی‌ها چطور موافقت کردند که به جای اروپا به پرسپولیس بیایی؟

هم خودم با آنها حرف زدم و هم دایی و رویانیان. بالاخره متقاعد شدند که من به پرسپولیس بیایم آنها می‌دانستند که من چه عشق و علاقه‌ای به رنگ قرمز دارم به خاطر همین موافقت کردند.

فارس: اما برخی‌ها می‌گویند قرارداد تو غیرقانونی است؟

 این صحبت‌ها عادی است خوشبختانه فوتبال ایران سازمان لیگ دارد و اگر نمی شد و سر موقع کارهایم را نمی‌کردم قطعاً‌ اجازه نمی‌دادند که بازی کنم یا اصلا به من مجور نمی‌دادند. متأسفانه یا خوشبختانه مطبوعات به من لطف دارند اما ایرادی ندارد همیشه آنها را دوست دارم امیدوارم که همیشه اخباری منتشر شود که صحیح باشد.

فارس: راستی برخی‌ها گفتند کازانی‌ها تو را نمی‌خواستند و در لیست فروش آنها بودی؟

سؤال خیلی خوبی بود لطفاً‌ از شاهد بسیار معتمد و ورزشکاری که روز جمعه پاسپورت من را به ایران آورد و با ویزا و سایر مدارک به من داد، بپرسید.

 

فارس:‌ منظورت چه کسی است؟

- حسن رنگرز، نایب رئیس فدراسیون کشتی که در مسابقات دانشجویان در کازان بود. اگر من در لیست فروش بودم آیا همه مدارکم را به من می‌دادند تا به اردو اضافه شوم؟ پس معلوم است کمی دوستانم اشتباه کردند اما به دلیل توافقی که شده من دیگر در خدمت کازانی‌ها نیستم.

فارس:‌پس در لیست فروش نبودی؟

خیلی دوستان بودند که دقیقه به دقیقه وضعت من را در کازان پیگیری می‌کردند. اگر در لیست فروش بودم یا من را نمی‌خواستند مطمئن باشید رسماً این خبر از سوی کازانی‌ها اعلام می‌شد خدا را شکر الان اینترنت داریم همه ثانیه‌ای از اتفاقات با خبر می‌شوند اگر این موضوع بود الان مطمئن باشید آن را رسماً کازانی‌ها اعلام می‌کردند پس بهتر است زیاد دنبال این اخبار کذب نباشید من شفاف همه چیز را توضیح دادم.

فارس: بگذریم، شرایط پرسپولیس را چطور می‌بینی؟

پرسپولیس شرایط بسیار خوبی دارد بازیکنانی جوان و با انگیزه گرفته و من از هواداران خواهش می‌کنم که به این تیم زمان بدهند هماهنگ شدن با جوانان و تازه‌کارها در پرسپولیس کنار هم سخت است کادر فنی و بازیکنان زمان می‌خواهند نه یک هفته یا سه هفته. این پروژه برای موفقیت نیاز به زمان دارد پس هواداران صبور باشند.

فارس: چقدر؟

خیلی زود اما بازیکن باید کنار هم بازی‌اش به میدان برود تا با او آشنا شوند من در فوتبال روسیه این مسائل را دیده‌ام هم هواداران زمان داده‌اند هم بازیکنان بر اثر مرور زمان هر روز به همدیگر نزدیک شده‌اند.

فارس:‌راستی در دیدار برابر تراکتورسازی به میدان می‌روی؟

- احتمالاً‌ خیر، چون هنوز کارت بازی من آماده نیست شاید تا بازی با تراکتورسازی آماده شوم بالاخره بازی حساسی برای دو تیم در پیش است و هر دو تیم برد می‌خواهند اما من مطمئن هستم پرسپولیس هم برای برد به میدان می‌رود. ان‌شاءالله هواداران بیایند و این بازیکنان را حمایت کنند.

فارس: حتماً‌ می‌دانی که تراکتورسازی چند بازیکن پرسپولیسی‌ هم دارد؟

- فوتبال الان حرفه‌ای است هر تیمی و هر بازیکنی مقابل پرسپولیس انگیزه دارد و بازی روز چهارشنبه هم حساسیت خاص خودش را دارد اما با توجه به اینکه در خانه خود بازی می‌کنیم ان‌شاءالله برنده پرسپولیس است و مطمئن باشید دایی برای پرسپولیسی‌های سابق نیز برنامه دارد نگران نباشید.

فارس: در پرسپولیس به دنبال شماره 1 هم هستی؟

این شماره در پرسپولیس قبل از اینکه به کازان بودم سالیان سال با اجازه عابدزاده مال من بود. الان هم من برای این مسائل و شماره و این حرفها به پرسپولیس نیامدم و دایی هر چه صلاح بداند همان اتفاق می‌افتد. من آمده‌ام به پرسپولیس کمک کنم.

فارس:‌ به نظر پرسابقه‌ترین پرسپولیسی‌ هستی؟

 

بله، اما باز هم می‌گویم من نه برای کاپیتانی آمدم نه برای شماره 1 این مسائل به شخص دایی ربط دارد. دایی هر چه بگوید من او را قبول دارم و تابع تصمیماتش هستم. امسال موفقیت پرسپولیس از همه چیز برای من مهم‌تر است.

 

فارس:  با این حساب بازهم به کاپیتانی فکر می‌کنی؟

من نه صدبار بلکه هزار بار دیگر می گویم که فقط علی دایی حرف اول و آخر را می زند. این سرمربی است که تشخیص می دهد. من آمده ام یار پرسپولیس باشم و به هدفم هم می رسم.

فارس:‌در پایان اگر حرفی داری بگو؟

 

دلم برای پرسپولیس و هوادارانش تنگ شده بود من از هواداران خواهش می‌کنم به عنوان عضو کوچکی از این باشگاه، پرسپولیس را با تشویق‌هایشان حمایت کنند. فوتبال بالا و پایین دارد، یک سیب را وقتی بالا می‌اندازید هزار چرخ می‌خورد تا به پایین بیاید. دایی، پرسپولیس و بازیکنان نیاز به حمایت دارند پس بهتر است با توجه به اینکه نه اول فصل و نه وسط به یک تیم جام نمی‌دهند پرسپولیس را تا دقیقه 90 لیگ برتر و جام حذفی حمایت کنند تا ان‌شاءالله همه با هم یک جام خوش‌رنگ انتهای فصل بالای سر ببریم. تیمی که دیدم این پتانسیل را دارد و فقط نیاز به حمایت 35 میلیون هوادار عاشق با حضور در ورزشگاه و تشویق‌های گرم‌شان دارد. فقط این را باید در پایان بگویم من هم آمدم به پرسپولیس کمک کنم و در این باره هم کی‌روش به من هیچ حرفی نزد بلکه تصمیم شخصی خودم بود و از خدا سپاسگزارم.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمد جزیکی 92/5/13:: 1:54 عصر     |     () نظر